Marketing goudmijn met een full-funnel marketingstrategie

Altijd de juiste aanpak voor jouw doelen en jouw bedrijf gebaseerd op bewezen marketingstrategie. Ontdek de kracht van de full-funnel marketingstrategie en kom erachter waar jij staat in je reis naar de ideale marketingstrategie. Benieuwd waar jouw kansen liggen.

Marketing goudmijn met een full-funnel marketingstrategie

De full-funnel marketingstrategie

Zomaar iets kopen of een nieuwe dienst afnemen dat doet niemand. Jij ook niet? Tuurlijk voor het ene product is dit iets makkelijker als de andere. Een brood is bijvoorbeeld zo gekocht, maar een huis is weer een ander verhaal. Het principe blijft hetzelfde, voor alles wat verkocht wordt geldt dat er een klantreis moet afgelegd worden.

Wasda?

Van het ontdekken van de eerste behoefte tot aan de aankoop.  De funnel is in principe een trechter naar de verkoop. Veel mensen ontdekken een behoefte maar er zijn er maar een aantal die aankopen.

Met een full-funnel strategie zorg je in iedere fase voor een aparte marketingstrategie die aansluit bij de behoeften van jouw doelgroep op dat moment. Willen ze weten wie je bent, je aanbod vergelijken of kopen.

Content item image
Bewustwording
Overwegen
Besluiten
Loyaliteit
Bewustwording

Voordat een behoefte ontstaat moet je bewust worden van een probleem dat je hebt. Vanuit marketingoogpunt benadruk je dit probleem en laat je zien we je bent. Wij noemen dat gezien worden.

Bewustwording
Lees meer
Bewustwording
Overwegen

Als je een behoefte hebt ontdekt dan ga je als klant informatie ophalen. Welke opties zijn er allemaal, wat kan ik vinden over het onderwerp. Jij moet dan aanwezig zijn met sterke content en laten zien wat jij allemaal kan. Wij noemen dat gevonden worden.

Overwegen
Lees meer
Overwegen
Besluiten

Als je als klant alle informatie hebt dan gaat een klant een beslissing maken, bij wie ga ik kopen. Vanuit marketing dus: Hoe ga jij je klant overtuigen om een aankoop bij jou te doen? Wij noemen dit klanten vangen.

Besluiten
Lees meer
Besluiten
Loyaliteit

En wat dan als je jouw klanten hebt gevangen? Als een klant een aankoop heeft gedaan is de reis nog niet voorbij. Een tevreden en langdurige klant is veel meer waard. Worden ze ambassadeur van je bedrijf? Wij noemen dat klanten houden.

Loyaliteit
Lees meer
Loyaliteit

Begin bij het begin!

In de trechtervorm is de bovenkant groot, maar de aankopen minder. Onze visie is dan ook zonder basis geen verkopen. Begin bij het begin! Iedereen wil meer aankopen maar als jouw doelgroep je niet kent en zich niet bewust is van hun probleem…. en jouw oplossing. Dan vis je in een lege vijver.

Ben je dus een beginnend bedrijf dan is het cruciaal om te beginnen met een goede branding campagne. En daarna gaan we steeds een stapje verder.

Aanpak op basis van jouw bedrijf

Waar je bedrijf ook staat… je kunt altijd buzze geven! Wij geloven dat marketing voor iedereen is.

Keuzes op data

Verzamel jij al data? Helemaal top! Anders beginnen we direct. Want kennis is macht.

No-nonsense

Geen hoge bergen maar gewoon een realistisch beeld van wat er (nu) mogelijk is voor jouw bedrijf.

Boek jouw groeigesprek

Samenwerken? Plan jouw groeigesprek in!

Tijd om gas te geven en jouw doelen te behalen! Plan nu een groeigesprek in. In dertig minuten laten we je de kansen en mogelijkheden zien die er voor jouw bedrijf zijn. Samen kijken we waar je nu staat met je bedrijf. En vooral waar je naar toe wilt: met data en inzichten die jouw bedrijf laten groeien!

Met hardwerken en een goede strategie is alles te bereiken!

Boek jouw groeigesprek