3 conversie stimulerende webdesign concepten
Elk bedrijf wil meer conversies, want… meer conversies zorgen voor meer verkoop! Maar het opleveren van conversies kan een uitdaging zijn, zeker wanneer jouw website niet in optimale conditie is.
Veel online klanten hebben een korte aandachtsboog. Om er zeker van te zijn dat je potentiële klanten in de richting van een conversie stuurt, is het noodzakelijk dat je snel de aandacht trekt. Enkele elementen die hierbij kunnen helpen zijn:
Veel industrieën zijn enorm competitief, dus als je een voorsprong wilt hebben op jouw concurrenten, dan is een snelle website van belang. Google maakt gebruik van zogenaamde trackers of spiders, dit zijn algoritmes die jouw website indexeren. Als jouw ontwerp en afbeeldingen traag laden, dan ziet Google dit als minder gunstig tegen opzichte van je concurrenten.
Een bezoeker zijn aandachtsboog is laag, maar zijn geduld is vaak nóg lager. Wist je dat met een vertraging van 1 seconde in het laden van je webpagina, je conversiepercentage al met 7% kan zakken?
Is jouw website snel genoeg om potentiële bezoekers op jouw pagina te houden? Je kan dit zelf checken op verschillende platformen zoals Google PageSpeed Insights of Pingdom. Hier kun je vervolgens uitlezen hoe snel je website is, zowel op desktop als mobiel. Ook geven de platformen tips over wat je kan doen om je trage laadsnelheid te verbeteren.
‘De regel van derden’. Het is een heel belangrijk concept in de fotografie, maar het is ook toe te passen in webdesign. Voor webdesign wil de regel van derden zeggen dat je je scherm in derden verdeelt, zowel horizontaal als verticaal. De snijpunten van deze verdelingen zijn hierdoor belangrijke strategische punten. De regel van derden kan je helpen met het ontwerpen van je website door deze strategische punten in gedachten te houden. Je kan bijvoorbeeld call-to-actions op deze snijpunten plaatsen of belangrijke titels, afbeeldingen of marketingberichten.
Wat zijn de kosten voor het laten maken van een website? Een simpele vraag… maar helaas niet een met een simpel antwoord.
Als ondernemer sta je voor de keuze: laat ik een website maken door een professional, of bouw ik deze zelf?
Net als in andere designstromingen zijn er in het websiteontwerp diverse stijlen te onderscheiden. Elke stijl heeft zijn eigen kenmerken en elementen die samen een unieke uitstraling creëren.