3 conversie stimulerende webdesign concepten

Elk bedrijf wil meer conversies, want… meer conversies zorgen voor meer verkoop! Maar het opleveren van conversies kan een uitdaging zijn, zeker wanneer jouw website niet in optimale conditie is.

Jouw website wordt een goudmijn
snelle website conversieoptimalisatie strategische positionering
Geschreven door: Lorenzo de Rijcke

3 bewezen technieken die conversies op je website verhogen? Je leest ze hier!

Als je als bedrijf zijnde meer conversies op je website wilt, dan speelt webdesign daar een grote rol in. Webdesign heeft direct impact op groei van je website en hoeveel conversies het jouw bedrijf daadwerkelijk oplevert. In dit artikel lees je 3 bewezen technieken die de conversies op je website verhogen!

Dit ga jij leren:

Buzzy
Trek de aandacht in 8 seconden of minder
Bezoekers hebben een korte aandachtsspanne, dus het is cruciaal om snel hun interesse te wekken. Zorg ervoor dat je de eerste indruk binnen enkele seconden maakt om potentiƫle klanten richting conversie te leiden.
Een snelle website die zorgt voor meer conversies
Laadtijd heeft een directe invloed op het conversiepercentage. Een vertraging van slechts 1 seconde kan het conversiepercentage met 7% verlagen. Daarom is het essentieel om te zorgen voor een snelle website.
De regel van derden
De regel van derden is een belangrijk designprincipe dat je helpt om visuele elementen strategisch te positioneren. Dit maakt je website aantrekkelijker en leidt tot hogere conversies.
3 conversie stimulerende webdesign concepten

1 - Trek de aandacht in 8 seconden of minder

Veel online klanten hebben een korte aandachtsboog. Om er zeker van te zijn dat je potentiële klanten in de richting van een conversie stuurt, is het noodzakelijk dat je snel de aandacht trekt. Enkele elementen die hierbij kunnen helpen zijn:

  • Creatieve afbeeldingen of illustraties.
  • Grote aanmeldformulieren en call-to-action buttons.
  • Gebruik maken van krachtige en boeiende termen.
  • Video en andere interactieve elementen.
  • Een hover effect op buttons en links.

2 - Een snelle website zorgt voor meer conversies

Veel industrieën zijn enorm competitief, dus als je een voorsprong wilt hebben op jouw concurrenten, dan is een snelle website van belang. Google maakt gebruik van zogenaamde trackers of spiders, dit zijn algoritmes die jouw website indexeren. Als jouw ontwerp en afbeeldingen traag laden, dan ziet Google dit als minder gunstig tegen opzichte van je concurrenten.

Een bezoeker zijn aandachtsboog is laag, maar zijn geduld is vaak nóg lager. Wist je dat met een vertraging van 1 seconde in het laden van je webpagina, je conversiepercentage al met 7% kan zakken?

Is jouw website snel genoeg om potentiële bezoekers op jouw pagina te houden? Je kan dit zelf checken op verschillende platformen zoals Google PageSpeed Insights of Pingdom. Hier kun je vervolgens uitlezen hoe snel je website is, zowel op desktop als mobiel. Ook geven de platformen tips over wat je kan doen om je trage laadsnelheid te verbeteren.

3 - De regel van derden

‘De regel van derden’. Het is een heel belangrijk concept in de fotografie, maar het is ook toe te passen in webdesign. Voor webdesign wil de regel van derden zeggen dat je je scherm in derden verdeelt, zowel horizontaal als verticaal. De snijpunten van deze verdelingen zijn hierdoor belangrijke strategische punten. De regel van derden kan je helpen met het ontwerpen van je website door deze strategische punten in gedachten te houden. Je kan bijvoorbeeld call-to-actions op deze snijpunten plaatsen of belangrijke titels, afbeeldingen of marketingberichten.