ABC Zonnepanelen

Als sinds 2017 werken we graag samen met ABC Zonnepanelen, zowel aan de website en aan de marketing. Een langdurige samenwerking met prettige resultaten die we natuurlijk graag voortzetten!

ABC Zonnepanelen

Van klassieke webshop naar alles voor de energietransitie.

ABC Zonnepanelen is al jaren een bekende naam in de regio op het gebied van zonnepanelen. Als proactieve speler bewegen ze altijd mee met de markt en dat kunnen wij zeker waarderen. Na jarenlange focus te leggen op de markt voor zonnepanelen bleek er toch meer aandacht te komen voor alternatieven.

Toen we in de data zagen dat de aanvragen terugliepen, was het tijd om nieuwe stappen te zetten, zowel op de website als in de marketing. Waar er voorheen een meer directe koopintentie was, bleek er nu meer noodzaak te zijn voor een informerende rol. Ook moest er ruimte gemaakt worden voor de nieuwste ontwikkeling op het gebied van zonne-energie: de thuisbatterij!

Schakelen dus! De nieuwe website was al een tijdje een wens, maar werd door de veranderende markt al snel belangrijk. Tijd om aan de slag te gaan.

Full Funnel Marketing strategie

Naast een nieuwe website was het ook tijd om te spreken over de mogelijkheden die deze biedt voor de marketing. Voorheen lag de focus vooral op conversie en potentiële klanten met een koopintentie. Ook hier bleek dit niet meer te werken in de huidige markt. Door meer in te zetten op naamsbekendheid en het informeren van de mensen nemen we de potentiële klanten mee in de volledige reis. Zelfs de klanten die nog niet eens weten dat ze interesse hebben.

Door behoefte te creëren, informatie te bieden en op ieder moment aanwezig te zijn met de juiste content, stimuleren we de aanvragen, nu en in de toekomst!

Keuzehulp en andere leadformulieren
Door op verschillende manieren offerteaanvragen te verzamelen, verhogen we het aantal aanvragen. Zo bieden we voor iedereen een formulier, van keuzehulp tot samengesteld product.
Meer informatie en inspiratie
Waar voorheen het assortiment voor zich sprak, focussen we nu ook meer op mensen boven in de funnel. Met informatieve pagina’s nemen we ze mee in de klantreis.
Meer overzicht in het assortiment
Door de pakketten anders vorm te geven is het voor de klant veel duidelijker welke producten er zijn en wat de verschillen zijn. ook in het CMS is het overzichtelijker.

Overzichtelijk aanbod, expertise en klantvriendelijkheid.

Hoewel de eerdere website altijd goed gewerkt had ,bleek het tijd voor iets nieuws. In plaats van alle pakketten op de website ‘uit te stallen’ , hebben we meer gefocust op het uiteenzetten en het vergelijken van het assortiment. Maar natuurlijk nog steeds met de transparantie die we van ABC Zonnepanelen gewend zijn.

Content item image fullscreen
" Wat ik fijn vind aan de samenwerking, is dat er goed wordt geluisterd. Het team is productief en dat levert een zeer goed resultaat op. Daar doe je het toch voor. Voorheen hebben we ook wel eens samengewerkt met een partij, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar iemand uit de regio. Nu weten we wat er gebeurt en of het effect heeft. Dat hadden we destijds niet. "

Peter van Laere

Boek jouw groeigesprek

Samenwerken? Plan jouw groeigesprek in!

Tijd om gas te geven en jouw doelen te behalen! Plan nu een groeigesprek in. In dertig minuten laten we je de kansen en mogelijkheden zien die er voor jouw bedrijf zijn. Samen kijken we waar je nu staat met je bedrijf. En vooral waar je naar toe wilt: met data en inzichten die jouw bedrijf laten groeien!

Met hardwerken en een goede strategie is alles te bereiken!

Boek jouw groeigesprek